Kanske vore ett rumsbokningssystem lösningen

Mindre företag är lätta att ha översikt över. Men vad händer när kontoren ligger utspridda. Partner och kundmöten avlöser varandra. Då blir avsaknaden av rumsbokningssystem besvärligt.

Kents firma som från början sköttes hemma från köket, hade växt lavinartat under många år. Att klara av den dagliga driften med allt vad det innebar var tufft nog, trots att han anställt fem personer inom administrationen på huvudkontoret.

De började gå på knäna och en av orsakerna var de oändliga rumsbokningarna. Företagets försäljare hade kundmöten på firman samtidigt som det var utbildningar, styrelsemöten och representationer hit och dit.

Administrationen lycklig över rumsbokningssystem

Men så dök en möjlighet upp som innebar att de kunde få hjälp av ett företag i trakten. De hade länge jobbat med ljud och bild, men Kent hade missat deras nya rumsbokningssystem. Tjänsten köptes upp och den berörda personalen fick gå på utbildning för att lära sig programmet.

Nu när allt var klart var det som om energin återvände till huvudkontoret. Nu kunde alla som behövde ett rum gå in i systemet och boka det rum de behövde. Oavsett om de var på kontoret eller om de satt på något långtradarfik och tog en kaffe innan de skulle till nästa kund. Fantastiskt!

De många dubbelbokningarna och den dåliga stämningens tid var över. Nu skulle det firas med tårta på alla kontor runt om i landet. Alla var lyckliga men lyckligast var nog admin som plötsligt hade fått mera tid till det som faktiskt genererade pengar.